vrijdag 15 juli 2011

Helaas ... en bijna vergeten

Het is bijna alweer een maand geleden (Zondag de 19-06-2011) dat voor mij de 1ste Triathlon van het jaar weer op het programma stond. Dit stukje stond al even klaar maar ik vergat hem te posten.

Stond want helaas moest ik deze voorbij laten gaan wegens een pijnlijke pols en schouder ( het gaat ondertussen al weer stukken beter) ..... nou is dat voor het fietsen en in mindere mate bij het lopen niet zo'n probleem maar des te meer bij het zwemmen. Kon ik ook niet de nieuwe K-Swiss schoenen hun wedstrijd doop geven.
En dan lijkt me 1 km zwemmen in de zee niet zo slim. Natuurlijk kan je het wel gaan proberen maar de gezondheid gaat toch voor en ik wil er niet veel langer mee rondlopen.
Daarbij komt dat ik hierdoor de laatste weken / 2 maanden niet zo veel aan het trainen ben gekomen .... kortom ook geen omzetting naar de duathlon maar gewoon andere dingen gaan doen ..... oja er was ook nog zoiets als Vaderdag.
Er was nog wel even een twijfel toen bekend werd dat het zwemmen in de zee niet doorging en het dus een run bike run werd  maar ook dat leek me iets te veel van het goede (lees teveel).
Regen onderweg?
Maar er moest toch wel wat gelopen worden dus koos ik die Zondag voor een thuis wedstrijd ... de 8 van Drachten. Het valt er de hele ochtend met bakken uit en tijdens de loop zal het ook niet droog worden maar dat maakt het er niet minder leuk om.
De bedoeling was om niet voor een toptijd te gaan lopen maar om wel door te lopen en zo voor rond de 40 min. te gaan.
Ik verwacht op deze korte afstand geen problemen met de mijn hand en schouder. Ik had alleen wat last van koude handen als gevolg van wachten in de regen voor de start. Er is hier helaas geen overdekte ruimte in Beetsterzwaag voor de ongeveer 1000 lopers. De 1ste 3 km's heb ik er wel wat last van maar het zigzaggen tussen de lopers ( ik stond ergens halverwege in het startveld) geeft wat afleiding.
Lekker gelopen en vanaf km 4 tot 6,5 even als haas gewerkt ( wel tempo iets naar beneden) om er voor te zorgen dat een meisje de finish kon halen. De laatste 1200 meter wou ze het zelf doen en ik ben toen maar weer eigen tempo gaan lopen.Iets wat nog best wel moeizaam ging want achteraf bleek ik niet echt veel harder te zijn gaan lopen (Endomondo data). Uiteindelijk aangekomen met een tijd van in de 37min. op de klokken.
Daarna meteen met M-J en de familie naar binnen voor een warme douche en taart ... tja Vaderdag.

2 opmerkingen:

John zei

Een 8km loop als alternatief voor een triathlon ;-)
Met een pijnlijke schouder zwemmen en fietsen lijkt me inderdaad niet echt een feest.

Jizak zei

Tja, het was een gaaf evenement maar de omstandigheden maakten 't wel zwaar, en dan ook nog geen tri- maar duathlon, dus wat dat betreft heb je niks gemist (of wel, hangt ervan af hoe je 't bekijkt) Volgend jaar beter!