woensdag 29 september 2010

Zomaar een loper

Net zoals jullie nu ons blog volgen doen wij dat natuurlijk ook bij andere mensen (hardlopers / fietsers / triatleten etc).

Zo volg ik vele blogs met zeer veel verschillende onderwerpen. Veel hebben te maken met sport en outdoor al dan niet icm techniek maar ook zaken zoals eten / verbouwen / fotografie komen langs.
Maar soms kom je een naam wel erg vaak tegen zonder dat deze persoon daar zelfs enig moeite voor doet .....


Sinds ongeveer 3 jaar kwam ik de volgende naam regelmatig tegen ........ Beat Jegerlehner (klik HIER voor zijn blog)  ..... en dat in voornamelijk andermans blogs / uitslagen lijstjes etc (oa Racing the Planet Nepal).
Maar ik heb er verder nooit bij stil gestaan / nagedacht totdat ik een paar weken terug zijn naam ( ik was er ondertussen achter gekomen dat hij een man is en geboren Zwitser, werkzaam is bij Google en in de V.S woont) op de startlijst zag staan van de TDG (tor des geants)  een trailloop van 330km non-stop door de Italiaanse Alpen.
Hij deed er uiteindelijk 132 uur 24 min. en 45 sec. over met plek 98 als gevolg ( de winnaar Ulrich Gross deed er "maar" 80 uur en 27 min. over). Ook leuk maar voor mij minder interessant, nee geef mij maar een loper die niet elke keer moet "knallen" ...... hier schop ik waarschijnlijk tegen vele benen maar dat zij dan maar zo.

Was dit al een heel bijzondere loop en uitslag / prestatie maar wat schept mijn verbazing ....... zie ik een paar dagen later dat hij ook meedoet aan de Bear 100 te Utah (VS) die nog geen week later begint. Deze race eindigt hij als 54  (van de 317 deelnemers) ......... kortom petje af voor deze man. Hij is zo te zien geen nr 1 loper maar "gewoon" een noeste doorzetter.
Ik vraag me wel af hoeveel vrije dagen deze man wel niet heeft (bij Google mag je 1 dag per week aan "eigen" project werken maar ik neem aan dat dit er niet onder valt) want hij heeft dit jaar al aan zeker 5 x 100 mile loopjes meegedaan en 1 x 330km .... en dat over de hele wereld.

En kom je hem een keer tegen doe dan even de groeten van me.

Weer een onbekende loper voor een paar seconde in het zonnetje gezet.

Geen opmerkingen: