zondag 28 maart 2010

Fietsende webbloggers

vlnr Hans, Menno, Sander, Ton, Amber, Martin, Patrick, Peter, Theo, Marcel, Marieke, Klaas en Johan.

Vandaag stond er dan de (door mij) gevreesde fietsbloggers tocht op het programma (zie vorige bericht).
Een "tochtje" van 115km lang uitgezet door Marieke in en ruim rond Veenendaal. En zo aan de deelnemers te zien zouden er best wel wat met klimgeiten bloed in hun aderen meedoen. Het leek of ze allemaal de Marmotte / alpe d'huez (of alpe d'HuZes) en andere Tour berg hadden beklommen of van plan waren het binnenkort te gaan doen. Dit kwam meerdere keren naar voren als we weer een pukkel in het Nederlandse landschap tegen kwamen. En voor wie het gebied rondom Veenendaal niet zo goed kent moet maar eens kijken op de volgende link of op deze .... met bijv. plaatsje doorwerth en de italiaanseweg (5,4% stijging over 770 meter lengte) ..... kortom ik kon me opmaken voor een pittig stukje fietsen.

De auto volgeladen met wat leek een berg fietskleding en andere benodigdheden ( van helm tot banaan voor onderweg) en natuurlijk ook het belangrijkste onderdeel de fiets.
Ruim op tijd aangekomen en zo tijd genoeg om rustig 2 koppen koffie te drinken en kennis te maken met Marieke en haar ouders ( dank u voor de gastvrijheid / verzorging / foto's ) voordat de andere binnendruppelden.
Na een vroege lunch ( een woepie van bakkerij het stoepie) en groepsfoto vertrok de stoet zo rond 12.15 voor het begin van een zeer afwisselende tocht.
Maar eerst moest natuurlijk het gros van de garmins (type's 500, 705 en onze 405) ingesteld worden. We kregen te maken met wind ..... veel wind, voor mij toch best wel pittige heuvels ( ik woon in het zo goed als platte Friesland dus effe uitrusten bovenaan de "top" kwam mooi uit) mooie fietspaden, minder mooie fietspaden en gelukkig een zonnetje. En de voorspelde "regen" wachtte tot we de straat weer inreden dus wat wil je nog meer.


Onderweg werd er veel kennismaking gesprekken gevoerd en fiets verhalen uitgewisseld. Ook vingen we nog een losse rijder op die gezellig aansloot en die zich afvroeg wat in hemelsnaam fietsende webbloggers waren.

Een lekke band onderweg van Peter (zo te zien ervaren in het snel wisselen van een binnenband) zorgt voor een iets langere onderbreking voordat we voor de laatste km's op pad gaan en nog een enkele heuvel moeten overwinnen ..... ik ben niet gewend om in groepen te rijden en het valt me op dat er velen zich al positioneren om er vandoor te gaan om zo als 1ste boven te komen.
Dat aan mij voorbij laten gaan ( niet dat ik anders kon hoor) en op 80% van mijn kracht naar boven ...... je weet nooit wat je nog kan tegen komen.


En 4 uur 20 min. later met 113 km op de gps teller ( bij mijn dan want op andere stond er 114 of zelfs 115km) stonden we weer in de garage en konden we de krentenbollen /colablikjes berg beklimmen.
De rust keerde daarna snel terug in Veenendaal want binnen een half uur vertrokken de auto's een voor een op weg naar een nieuwe bestemming.

Voor een paar verhalen van de andere mede fietsende bloggers klik op de onderstaande namen ( indien er nog meer sites zijn dan hoor ik het graag).
Peter ... Ton .... Martin .... Amber .... Hans .... Theo .... Johan ... Klaas ... Marieke

2 opmerkingen:

3Ly zei

Hey Patrick, leuk om jou én je blog gevonden te hebben. Ik blijf je volgen en wie weet fietsen we nog eens samen. Enne.... prachtig hoor die behaarde mannenbenen, niks mis mee :-)

Theo zei

ha Patrick! Was een gezellige tocht en leuk om te ontdekken dat iemand die in een geheel ander deel van 't land dezelfde mesnen kent...dat vond ik wel het leukste van de dag!
Wie weet tot later!